Podcast #2: Thomas Timmermans (Rémy Cointreau)
In aflevering twee van de Van Dyck & Van Dyck Smaakadvocaten podcast is Thomas Timmermans onze gast. Thomas is cocktails & mixology ambassador bij Rémy Cointreau.
Deze jonge snaak is amper 26 maar lijkt al een eeuwigheid mee te gaan in zijn industrie. Op zijn 15e brouwde hij dan ook al zijn eigen biertje. Hij maakte een kleine omweg naar het wijnsommelier-schap en kwam uiteindelijk in de wereld van cocktails en spirits terecht.
Thomas ging aan de slag als bartender bij een van ’s lands beste cocktailbars met fantastische leermeesters waaronder Dieter ‘The Irishman‘ Van Roy en de godfather van de Belgische cocktailscene Ben Belmans. Hij won de prestigieuze cocktailwedstrijd ‘Diageo World Class’ en maakte daarna de stap naar het ambassadeurschap bij Cointreau als opvolger van zijn bartenderidool Dries Botty.
Thomas proefde in zijn carrière al zoveel cocktails dat het geen sine cure is om hem nog te verrassen. Toch ging ik de uitdaging aan en serveerde ik hem een experimentele cocktail die ik 2 jaar lang liet rusten tussen zakjes gerookt zout. De luisteraars die ook de eerste aflevering beluisterd hebben, weten intussen dat we ook aan onze gast vragen om iets mee te brengen. Thomas bracht voor ons een nieuw product mee uit zijn portfolio om te proeven.
Ben je benieuwd? Luister dan naar onze aflevering met Thomas Timmermans via deze link, je favoriete podcast player of klik hieronder op aflevering #2.

POWERED BY MEUG & Negroni.be
Een podcast over bier, wijn, spirits en cocktails.
Van Dyck en Van Dyck, de Advocaten van de Smaak, nodigen elke aflevering een gast uit de drankenwereld uit op de beklaagdenbank. Hun doel is de gast vrij te pleiten van aantijgingen of veroordelen voor bewezen feiten.
Raissa De Haas, één van de twee dames achter Double Dutch, hoeft weinig introductie. Bij het grote publiek werd ze vooral bekend als een van de Jonge Wolven in het gelijknamige tv-programma over jonge ondernemers. Hun mixers zijn inmiddels te koop in 45 landen, met een totale verkoop van meer dan 2 miljoen flesjes per maand. In de komende jaren willen ze die productie opschroeven naar 20 miljoen(!), dat toont hoe ambitieus ze zijn. We strikten Raissa – tussen 2 calls met de USA door – voor een korte podcast. Of was het nu toch Joyce?
Met dank aan:
Jones Foodbar (locatiesponsor) en Blue Wave Theory (intromuziek)

Wil je op de hoogte blijven van al onze afleveringen?
Abonneer je dan gratis via Spotify, Apple Podcasts of Google Podcasts.