Geen champagne? Geen nood!

Geen champagne? Geen nood!

Heb je tijdens de tijdens de feestdagen onverwacht een extra gast? Heb je de inkoop van het aantal flessen bubbels dat je nodig hebt te laag ingeschat? Of ben je simpelweg, in alle drukte, de champagne vergeten koud te zetten? Nicolas Feuillatte lost het op voor je!

Onder het motto “SOS Bubbles” lanceert Nicolas Feuillatte een spoedkoerierdienst voor gekoelde champagne. Voorlopig – als testcase – enkel tijdens de feestdagen en enkel in Antwerpen weliswaar.

Read More Read More

Cognac in blossom: Courvoisier’s Joie de Vivre onthuld

Cognac in blossom: Courvoisier’s Joie de Vivre onthuld

Een culinaire reis van Parijs zoals in de jaren 1700 tot hedendaags meesterschap. Onder dat motto stelde Maison Courvoisier haar vernieuwde look voor in België. Cognac is een bloeiende categorie met Courvoisier als een van de toonaangevende merken. Het bekende cognac-huis neemt daarom ook het voortouw in de modernisering van de categorie om die groei te blijven bestendigen.

Meer weten over de nieuwe look en geschiedenis van Courvoisier? Lees dit artikel.

Sinds de oprichting van Maison Courvoisier heeft het huis altijd ‘joie de vivre‘ in het DNA gehad. Die levensvreugde komt nu tot leven in de nieuwe huisstijl van het merk. De nieuwe look oogt hedendaags maar hecht ook veel belang aan de rijke geschiedenis van Courvoisier. ‘Le Cognac de Napoléon‘, dat kan geen enkel anders huis zeggen.

Om de frisse, nieuwe stijl te lanceren in België koos Courvoisier voor een samenwerking met een Belgische topchef, Pascal Devalkeneer van tweesterrenrestaurant Le Chalet de la Forêt. De Michelin-chef ontwikkelde voor Courvoisier een aangepast menu, getiteld “Cognac in Blossom“.

Read More Read More

Joie de vivre in een glas, de nieuwe look van Courvoisier

Joie de vivre in een glas, de nieuwe look van Courvoisier

Cognac is als categorie in topvorm! Het Franse destillaat bij uitstek vertegenwoordigt een markt van maar liefst $4 miljard. In 2021 vonden wereldwijd zo’n 225 miljoen flessen hun weg naar liefhebbers, en de verwachting is dat dit aantal jaarlijks met zo’n 3,5% zal blijven groeien tot 2027. Als een van de grootste cognacmerken staat Courvoisier aan de top van deze bloeiende categorie. Nu neemt het merk het voortouw in de modernisering van de categorie, met een frisse kijk die zijn rijke geschiedenis eert en een veelbelovende toekomst omarmt.

Maison Courvoisier, opgericht in 1828 door Félix Courvoisier en Jules Gallois in het hart van de cognacregio in Jarnac, heeft altijd “joie de vivre” in het DNA gehad. Die joie de vivre komt nu tot leven in een nieuwe, levendige huisstijl van Courvoisier, als een ode aan het leven, de vreugde en de geschiedenis van het huis, de regio en haar mensen.

Read More Read More

MEUG x Mr. Negroni Collection

MEUG x Mr. Negroni Collection

Heuglijk nieuws! Of moeten we Meuglijk nieuws zeggen? Want vandaag lanceerde ik samen met MEUG de eerste 12 producten die ik ontwierp voor de MEUG x Mr. Negroni Collection!

Deze collectie van cocktail merchandise zal exclusief verkocht worden via de webshop van Meug en is wellicht een ideaal kerstcadeau voor alle cocktailliefhebbers!

In eerste instantie worden er 12 verschillende producten verkocht, gaande van T-shirts, sweaters en mutsen, tot onderleggers en mokken. Elk design bevat een leuke knipoog naar cocktails – en zoals het Mr. Negroni betaamt – vooral de Negroni.

Read More Read More

Whisky Brands Top 50 2023

Whisky Brands Top 50 2023

Sinds 2021 publiceert Drinks International elk jaar een lijst van de 50 meest bewonderde whiskymerken ter wereld. Belangrijk om weten is dat dit geen lijst is van de 50 best verkochte whisky’s en ook geen ranking van de meest smaakvolle whisky’s. Het gaat ook niet over afzonderlijke expressies (bv. Talisker 18) maar over merken in het algemeen (bv. Talisker).

Waar het in de lijst wel om draait is kwaliteitsconsistentie in het hele aanbod per merk, kwaliteit versus prijs en hoe het merk in de markt gezet wordt op gebied van branding en marketing.

De lijst wordt samengesteld door een groot onafhankelijk panel van experts in de whisk(e)y-industrie. Inkopers, schrijvers, bareigenaars en opleiders van over de hele wereld. Elk panellid mag 10 merken nomineren – maximum 5 per categorie om de diversiteit van de lijst te garanderen – die in volgorde van opgave meegenomen worden in de eindranking.

Tip: Geen tijd of zin om het hele artikel te lezen? Helemaal onderaan het artikel vind je een TLDR.

Top 10

Read More Read More

Glenfiddich en Belgische kunstenaar Aykan Umut slaan de handen in elkaar

Glenfiddich en Belgische kunstenaar Aykan Umut slaan de handen in elkaar

Bij het Schotse single malt whisky-merk Glenfiddich geloven ze sterk in de onconventionele band tussen kunst en whisky. Kunst en design zijn dan ook diepgeworteld in het DNA van Glenfiddich, wat heeft geleid tot talloze samenwerkingen met kunstenaars over de hele wereld. Of het nu gaat om het herontwerpen van hun iconische whiskyflessen, een gedurfd “Artist in Residence“-programma, of tentoonstellingen onder de noemer “L’Atelier by Glenfiddich“, het merk zet zich in om opkomend talent te ondersteunen en hun creatieve geest te omarmen. Glenfiddich is enorm trots op zijn rijke erfgoed, met een geschiedenis van 136 jaar, maar kijkt tegelijkertijd ook graag naar de toekomst. Wie spreekt over de toekomst van kunst, kan niet meer rond artificiële intelligentie heenwandelen.

Aykan Umut

Read More Read More

Zuru Zuru Ramen viert vijfjarig bestaan met exclusieve chef’s specials: Wagyu ramen noedels en oester ramen noedels

Zuru Zuru Ramen viert vijfjarig bestaan met exclusieve chef’s specials: Wagyu ramen noedels en oester ramen noedels

Zuru Zuru Ramen, het ondertussen iconische ramen noedelrestaurant in Gent, viert met groot enthousiasme zijn vijfjarig bestaan. Het is een mijlpaal voor chef Nick Hofman, die als enige Belgische chef zijn ramen noedels op biologische wijze bereidt in zijn eigen atelier. Op die manier zet hij de standaard voor authenticiteit en kwaliteit.

Chef Nick Hofman: een passie voor ramen

Het verhaal van Zuru Zuru Ramen begint met chef Nick Hofman, een man met een diepe passie voor ramen noedels. Zijn reizen naar Japan vormden de kiem voor deze passie, en zijn opleiding in de kunst van het maken van ramen noedels bracht hem de kennis en vaardigheden die nodig zijn om deze Japanse culinaire schat te perfectioneren. In zijn eigen atelier creëert Hofman verse noedels met biologische ingrediënten, met behulp van een speciaal geïmporteerde machine uit Japan.

Read More Read More